علاقمندان به بازي فكري پرطرفدار سودوكو مي توانند نسخه موبايلي (مخصوص Symbian os UIQ 3.0 ) اين بازي را از سايت موبايلها دات كام دريافت كنند. اگر مي خواهيد بدانيد سودوكو چيست اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

mobileha.gif

روش بازي بسيار ساده است و شما حتي با ديدن تصوير متحرك فوق نيز از روش بازي آگاه خواهيد شد.

سودوکو، مخفف یک عبارت ژاپنی طولانی SUUJI WA DOKUSHIN NI KAGIRU به معنی «ارقام باید تنها باشند» است.

هر چند این بازی برای اولین بار در یک مجله پازل امریکایی در سال ۱۹۷۹ انتشار یافت، ولی انتشار آن به طور مستمر و پی گیر برای نخستین مرتبه بر می‌گردد به ژاپن در ۱۹۸۶ و در سال ۲۰۰۵ این سرگرمی به محبوبیت جهانی دست یافت.

نخستين جدول سودوكو را يك رياضي دان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد. در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.

ودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط دشوار و خيلي سخت دارد. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.

ين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده قانون بسيار ساده و روشني دارد.

نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از 9 ستون عمودي و 9 ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به 9 ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد 1 تا 9 را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد 1تا 9در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي 3 ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد 1 تا 9 بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.

براي ثبت نرم افزار كافيست يك عدد 5 رقمي دلخواه را در بخش Register وارد كنيد. ركوردهاي بدست آمده خود را نيز مي توانيد در سايت Lumidate (سايت سازنده بازي) ثبت كنيد و هميشه در رقابت دائمي با رقيبان خود از سراسر دنيا باشيد !

دانلود كنيد با حجم تقريبي 730 كيلوبايت

كلمه عبور فايل فشرده : www.Mobileha.com

برچسب ها :