همان طور که می دانید شرکت نوکیا طی چند آپدیت نقشه های ovi خود را آپدیت کرد و طی این آپدیت نقشه های شهرهای قبلی کمی آپدیت ، و نقشه چند شهر جدید هم مانند قم و کرج را با جزئیات دقیق به لیست شهرهای خود اضافه کرد . ولی باز هم  هنوز نقشه تعداد زیادی از شهرها توسط نوکیا ساخته نشده است . ولی گوگل انگار کمی فعال تر و سریعتر عمل می کند چون اگر توسط Maps خود گوگل کشور ایران را مرور کنید ، متوجه می شوید تعداد زیادی از شهرها که توسط نوکیا حتی به صورت خیابان هم قادر به مشاهده نمی باشد توسط گوگل به صورت کوچه به کوچه قابل مشاهده است . همان طور که ممکن است اطلاع داشته باشید گوشی های آندرویدی توسط نرم افزار های مختلف چون Maverick به راحتی می توانند از این نقشه ها به صورت آفلاین استفاده کنند و کار موقعیت یابی را انجام دهند . حال مدتی است که نرم افزار Google maps توسط سرور گوگل برای گوشی های سیمبیان S60v3 و S60v5  و Symbian 3 نیز منتشر شده است که شما می توانید توسط آن از نقشه های گوگل که به مراتب دقیق تر و کامل تر از نقشه های نوکیا هستند استفاده کنید .

ولی … مسئله ای که وجود دارد این است که این نقشه ها باید ابتدا به صورت آنلاین توسط نرم افزار دانلود شوند تا در دفعات بعدی بتوانید از آن ها به صورت آفلاین استفاده کنید . ولی امروز سایت موبایل ها دات کام تصمیم گرفته است پک نقشه جمع آوری شده از نقشه های گوگل را که توسط یکی از هم وطنان خوب ایرانی  با  نام kiasoheil  جمع آوری شده است را  با حجم 170 مگابایت به دوستان و همراهان خودش تقدیم کند . با این پک شما دیگر نیازی به دانلود نقشه ها توسط نرم افزار Google maps ندارید و فقط کافیست نقشه هایی که در اختیارتان قرار می دهیم را دانلود و ار حالت فشرده خارج کنید . پس از آن فولدر جدیدی به وجود می آید که حاوی فایل های نقشه هاست . کافیست این نقشه ها را در مسیری که در ادامه خدمتتان عرض می کنیم کپی کنید تا بتوانید از یک gps کاملا  آفلاین استفاده کنید و موقعیت خودتان را توسط همین نقشه ها و توسط نرم افزار google mpas پیدا کنید . دقت کنید که نقشه ها فقط برای موقعیت یابی شما و عدم دانلود نقشه توسط نرم افزار و هزینه سازی برای سیم کارت شما در نظر گرفته شده و امکان مسیر یابی این نرم افزار فقط به صورت آنلاین و توسط اینترنت صورت می گیرد . ولی  نکته مثبتی که برای هر فرد ممکن است جالب باشد این است که این نرم افزار از نقشه های کامل و دقیق گوگل استفاده می کند .

شهرهای قرار گرفته در پک دانلود نقشه :

تمام  مراکز استان های ایران و اکثر شهرهای آن  در این پک نقشه جمع آوری شده است .

برای خواندن ادامه پست به ادامه مطلب مراجعه نمایید ….

نحوه استفاده : پک نقشه ها به صورت پارت بندی شده در 4 پارت در سرور خوب و سریع مدیا فایر توسط سایت موبایل دات کام آپلود شده است . کافیست این 4 پارت را به همراه خود نرم افزار Google maps از انتهای همین پست  دانلود نمایید . حال 4 پارت دانلودی را در یک پوشه قرار دهید و توسط نرم افزار Winrar بر روی پارت 1 کلیک راست کنید و گزینه Extract here را بزنید . از شما پسوردی  میخواهد که طبق معمول پسورد فایل فشرده www.mobileha.com است .

حال پوشه ای با نام 2000CEA3 به دست می آید . این پوشه را بر روی کامپیوتر خود نگه دارید چون در ادامه به آن نیاز داریم . حالا نرم افزار Google maps را که از انتهای همین پست دانلود کردید  را بر روی گوشی خود نصب کنید . بعد از نصب نرم افزار پوشه 2000CEA3 را که حاوی پک  نقشه ها است و در مرحله قبلی آن را استخراج کردید را به مسیر زیر انتقال بدهید ( این کار را می توانید توسط یک فایل منیجر خوب مثل Xplore یا توسط کامپیوتر انجام دهید )

منظور از حرف E درایور مموری کارت شماست

E:\private

1- دقت کنید که پوشه Private توسط سیستم عامل به صورت مخفی به نمایش در می آید . پس در کامپیوتر توسط گزینه show hidden files و یا در Xplore توسط گزینه Show hide file امکان نمایش این پوشه را فراهم کنید .

2- دقت کنید که در پوشه 2000CEA3 باید فایل های نقشه ها قرار گرفته باشد و نباید در این پوشه پوشه 2000CEA3 دیگری وجود داشته باشد

حالا وارد نرم افزار شوید ، برای استفاده از Gps سخت افزاری گوشی ، در برنامه مسیر زیر را دنبال کنید و آن را فعال کنید .

option/settings/Enable my location

حال نرم افزار قابل استفاده است . اگر در هر مرحله ای از کار با نرم افزار از شما اجازه اتصال به اینترنت خواسته شد شما این درخواست را رد کنید و اجازه اتصال به اینترنت ندهید .

 

دانلود نرم افزار Google maps برای گوشی های S60v3 و S60v5 و Symbian 3 با حجم حدود 2 مگابایت

————-

دانلود پک نقشه ها در 4 پارت 50 مگابایتی ( پارت چهارم 20 مگابایت حجم دارد )

دانلود پارت اول پک نقشه ها

دانلود پارت دوم پک نقشه ها

دانلود پارت سوم  پک نقشه ها

دانلود پارت چهارم پک نقشه ها

پسورد فایل فشرده :  www.mobileha.com

 


برچسب ها :