8 سال مدت زمانی کمی برای عرضه یک بازی نیست.آن هم بازی که تقریبا تمام کسانی که ادعای گیمر بودن دارند حتی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده اند.اولین بار بازی مکس پین در سال 2001 توسط شرکت Remedy ساخته و عرضه شد و خیلی زود به صدر بازی های پرفروش رفت پس از موفقیت هرچه تمام تر قسمت اول،مکس پین 2 در سال 2003 وارد دنیای بازی های کامپیوتری شد و با داستانی عالی و گیرا و گیم پلی بسیار چالش برانگیز و راضی کننده باری دیگر موفقیت را برای این بازی اکشن سوم شخص به ارمغان آورد.دیری نگذشت که در سال 2004 مشخص شد که Remedy در حال کار کردن روی یک عنوان سوم شخص دیگر است و همه مطمئن بودند که این عنوان مکس پین 3 خواهد بود ولی به دلایل نا معلومی اعلام شد که این پروژه به تعویق در امده است.

در این مدت Remedy مشغول به ساخت عنوان سوم شخص دیگری با نام Alan Wake برای پلتفرم اکس باکس 360 شد و همه این گمان را داشتند که مکس پین 3 به طور کل کنسل شده است.اما دیری نگذشت که مشخص شد استودیو بازی سازی معروف rockstars که در ساخت قسمت اول و دوم بازی نقش مهمی داشته است حال به طور کامل پروژه پلیس خود گمارشته را بر عهده گرفته و دیگر remedy نقشی در ساخت آن ندارد.

این تغییر بزرگ باعث شد تا خیلی از مخاطبان به این نتیجه برسند که مکس پین جدید دیگر به خوبی مکس پین قبلی نخواهد بود حتی با وجود سابقه درخشانی که راکستارز در ساخت بازی های سوم شخص داشت،و طولانی شدن زمان ساخت بازی بر این شک و تردید ها افزود تا اینکه در اواخر سال 2011 بعد از 7 سال بلاخره تریلری از بازی مکس پین 3 منتشر شد و در همان بدو ورود به همه نشان داد که مکس پین هنوز همان بازی قدیمی است و با اینکه تغییرات بسیاری داشته در عین حال حال و هوای همیشگی خود را حفظ کرده است.و بلاخره در تاریخ 15 می سال 2012 بعد از چندین باز تاخیر خوردن مکس پین سه پا به عرصه بازی های رایانه ای گذاشت ودیری نگذشت که مشخص شد مکس پین 3 حتی از قسمت های قبلی خود نیز بهتر است و شرکت مشهور راکستارز بار دیگر موفق شد رضایت همگان را جلب کند.

شما مکس پین را اینبار پیرتر، باتجربه تر، کمی با اضافه وزن و سری تراشیده همراه با خطوط زخمی که بیانگر مبارزات گذشته ی اوست می بینید . شبیه سازی ها در این بازی بسیار خوب صورت گرفته و بازی از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است . بازی از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است و لحظه های هیجان انگیزی را در این بازی تجربه خواهید کرد .

در ادامه  نسخه‌ی جدید بازی مکس پین رو مورد نقد و بررسی قرار میدهیم و در انتها نیز امکان خرید اینترنتی بازی در بسته بندی نفیس برای علاقه‌مندان فراهم شده است .

شب های برفی نیویورک همواره خالی از مردمان معمولی شهر بوده است. شب هایی که انسان های بی دفاع طعمه دست های همیشه آلوده به خون خلافکاران این شهر بزرگ میشده اند. اما این شب ها هیچوقت بدون یک قهرمان نبوده اند. مکس پین یکی از معدود قهرمانان نیویورک بود که همواره بلایی، برای خلافکاران به شمار میرفت.
در دو نسخه قبلی این مجموعه شاهد بودیم که خانواده مکس (شامل فرزند کوچکش و همسرش) طی یک حمله خونین و مرگبار به قتل رسیدند.حادثه ای که تاثیرات روحی و روانی شدیدی بر روی مکس پین بر جای گذاشت. تاثیراتی که بر روی داستان و گیم پلی نسخه های قبل نیز موثر بوده اند.
اکنون بعد از سالها مکس پین آسیب پذیرتر از گذشته به قلب برزیل یعنی سائو پائولو آمده تا بتواند به رستگاری برسد. او که اضافه وزن پیدا کرده و به مشروبات الکلی معتاد شده است، به پیشنهاد دوست قدیمی اش رائول پاسوس که سالها قبل در آکادمی پلیس نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند، برای انجام کاری دعوت میشود؛ محافظت از یکی از خانواده های با نفوذ و اصیل برزیلی که دشمنان بسیاری دارند!

فضای نوآر، داستان تاثیر گذار،گیم پلی دیدنی و هیجان انگیز از خصوصیات اصلی این مجموعه به شمار میروند. تفاوت بزرگی در که در این شماره شاهد آن هستیم این است که پروسه ساخت این نسخه از بازی به صورت مستقیم در دستان استودیو های RockStar می باشد و دیگر Remedy در ساخت این بازی دخالتی نخواهد داشت.

همانطور که گفته شد داستان این نسخه با یک پیشنهاد کاری به مکس آغاز میشود. در ادامه عشق تازه مکس (که به نظر یک دختر برزیلی است) توسط یک گروه تروریستی به نام C.S یا Comando Somba دزدیده میشود. از اینجا ماموریت تازه مکس بُعدِ شخصی به خود می گیرد.

اکثر مراحل نسخه های قبل در بازه زمانی شب و زیر باران و یا برف سنگین رخ میدادند؛ اما این نسخه در کشوری استوایی (برزیل) رخ خواهد داد که دارای آب و هوایی گرم و طاقت فرسا است. رنگ آمیزی محیط های این نسخه نسبت به نسخه های پیشین بسیار روشن تر شده اند و به پویایی و زنده بودن محیط کمک شایانی کرده اند. به گفته سازندگان تمامی پوشش ها و اکثر ساختمان ها و سازه ها در بازی تخریب پذیر خواهند بود. برای شبیه سازی انیمیشن بدن افراد از موتور جداگانه ای به نام Euphoria Engine استفاده شده است که حرکات چشم نوازی را از کاراکتر ها برای ما به نمایش خواهد گذاشت. ترکیب این موتور با اِنجین قدرتمند استودیو هایRock Star یعنیRage که پیش از این امتحان خود را در بازیهایی همچون RDR و GTA IV پس داده، میتواند یکی از بهترین گرافیک های بصری و تکنیکی نسل حاضر را برایمان رقم بزند.

مبارزات نسخه قبل به لطف سیستمBullet Time بسیار هیجان انگیز از کار درآمده بودند. سازنده جدید بازی نیز این فرمول موفق را گسترش داده و امکانات بیشتری به آن اضافه کرده اند. کاورگیری تنها راه به پایان رساندن مبارزات به شمار نمیرود. شما میتوانید با استفاده از Bullet Time و جهش های معروف مکس، هیجان بازی را برای خود دو چندان کنید. حرف از کاور گیری شد. درست شنیدید، در این شماره از بازی به سبک بازی های قبلی راک استار، بازی دارای قابلیت کاور گیری برای کاراکتر خواهد بود. از این سو طرفداران بازی کمی نگران شده اند چون احساس می کنند این کار باعث پایین آمدن سرعت اکشن درگیری ها خواهد شد. در طول بازی شاهد فلش بک هایی به گذشته مکس نیز خواهید بود که شما را باز هم به نیویورک خواهد برد. در بخشی از نمایش این عنوان در لندن، شاهد این خواهیم بود که مکس از پشت بام یک ساختمان به سمت پایین می آمد و زمانی که به پنجره رسید طی یک صحنه آهسته همه دشمنان را نابود کرد. مطمئنا با نگاهی به سابقه Rock Star میتوانید شاهد صحنه های سینماتیک بسیار بیشتری در بازی باشیم.

Slow Motion به سبک مکس پین
یکی از مهم ترین و داغترین بحث ها درباره مکس پین 3 این بود که ایا راکستارز میتواند گیم پلی مکس پین 3 را طوری طراحی کند که همانند قسمت های قبلی برای همگان لذت بخش باشد؟ جواب این سوال مدت کوتاهی پس از عرضه نسخه سوم برای همه مشخص شد: مکس پین 3 با تغییرات جزئی و اضافه شدن مکانیزم های بهتر و روان تر و اکشن تر شدن روند گیم پلی نه تنها در حد قسمت اول و دوم است بلکه از آنها بسیار جذاب تر و سرگرم کننده تر است.
اولین و مهمترین بخش گیم پلی بازی که نگاه ها را به سمت خود جذب میکند و همه انتظار حضور آن در بازی را داشتن قابلیت های Bullet time و Bullet Dodge است که در این قسمت هم وجود دارند.قابلیت اول یعنی Bullet time بیشتر نقش adrenaline Rush در بازی های دیگر را دارد که این قابلیت را به مکس میدهد که بسیار سریع و دقیق عمل کند و برای بازیکن اینطور به نظر میرسد که زمان مقداری کند شده و حرکت همه چیز اهسته شده است.و Bullet Dodge هم این قابلیت شیرجه زدن به اطراف را به مکس میدهد تا بتواند از موقعیت های خطرناک بگریزد و در حین شیرجه زدن هم همانند Bullet dodge زمان کمی کند میشود تا این قابلیت را به مکس بدهد تا در بین زمین و هوا نیز دشمنان خود را یکی یکی انتخاب و از سر راه بردارد.این قابلیت ها در قسمت های قبل بیشتر نقش کمکی را در بازی داشتند و استفاده زیادی نداشتند حتی بازیکن قابلیت این را داشت تا آخر بازی بدون استفاده از آنها نیز بازی را به پایان برساند ولی مکانیزم این قابلیت ها در قسمت جدید تغییرات زیادی داشته و آن را به یکی از کلیدی ترین و مهم ترین اجزای بازی تبدیل کرده است.

نه تنها بازی در بعضی جاها استفاده های مهمی از آن کرده شما نیز مجبورید در طول بازی به طور زیرکانه و با استراتژی از پیش تعیین شده از آن استفاده کنید تا بتوانید بر گیم پلی بسیار سخت بازی غلبه کنید و این امتیازی بسیار مثبت برای بازی به شمار میرود زیرا راکستارز توانسته از یکی از مهم ترین کانیزم های انحصاری بازی مکس پین به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

Rock Starبرای این نسخه قول گرافیکی نوآر،کنتراست های خشن، شخصیت های خشن و وحشتناک، مونولوگ های دراماتیک،استفاده بسیار از سایه ها و خط داستانی پیچیده داده است. به گفتهRock Star استفاده از Euphoria Engine میتواند در بوجود آمدن مبارزاتی شلوغ کمک کند. دقت Bullet Time چند برابر شده که به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید از گلوله ها به کمک شیرجه جا خالی دهید. همانند نسخه های قبل نیز پس از کشتن آخرین فرد در هر منطقه شاهد مرگ او از زاویه ای متفاوت و جالب خواهید بود.

همانطور که اشاره شد گیم پلی بازی مکس پین بسیار سخت تر و و چالش بر انگیز تر از قبل شده است و باید تک تک حرکات شما حساب شده و از روی نقشه باشد و استراتژی دقیقی برای آنگونه که میخواهید گیم پلی را پیش ببرید داشته باشید وگرنه پس از مدت کوتاهی متوجه میشوید که گیم پلی بازی برایتان سخت و آزار دهنده است.البته این موضوع در نگاه اول کمی سخت به نظر میرسد ولی اگر خود را در گیم پلی بازی و مکانیزم آن غرق کنید و با تک تک موقعیت های بازی آشنا بشوید به خصوص با توجه به این که گیم پلی بسیار واقعی گرایانه و اکشن تر از قبل شده است متوجه میشوید بازی به راحتی در دستان شما است و چیزی که ممکن است برای دیگران اعصاب خردکن و زننده باشد برای شما بسیار لذت بخش است و احساس حرفه ای بودن به شما میدهد.تمام اینها به شرطی است که بتوانید با گیم پلی بازی خو بگیرید چون این یک بازی بکش و به جلو برو نیست و به واقعیت نزدیک تر است و اینطور نیست که 1000 گلوله بخورید و باز هم روی پای خود بایستید بخصوص که این بازی از لحاظ سیستم سلامتی و Health دقیقا عین قسمت های قبلی است و شما وقتی زخمی میشوید باید از قرص های painkiller برای پر کردن میزان سلامتی خود استفاده کنید.

 گیم پلی

در کل میتوان گفت که عناوین شوتر در گیم پلی خود نمیتوانند تغییر خاصی را ایجاد کنند.اما در چند سال اخیر شاهد پیشرفت چشم گیری در این سبک بوده ایم.پیشرفت هایی که با ایجاد نواوری هایی در گیم پلی باعث فروش زیاد یک عنوان شده اند.یکی از همین بازی ها که با همین نواوری ها توانست به محبوبیتی غیر قابل باور دست یابد عنوان مکس پین بود.این بازی با بکار گیری سیستم BULLET TIME توانست به معروفیت بزرگی دست یابد.در کل در هنگام بازی از گیم پلی بسیار روان برخوردار خواهیم بود که خود یک نکته مثبت به شمار می اید.در عنوان های قبلی این بازی شاهد این بودیم که شما در مبارزه ها فقط باید به قولی به دل دشمن زده و با انها رو در مبارزه مکردید و در بازی ی به اسم کاور گیری وجود نداشت.اما در این بازی شاهد اضافه شدن این امر مهم در یک بازی شوتر به این عنوان بوده ایم.موتور بکار گرفته شده برای فیزیک این بازی موتور EUPHORIA است که به فیزیک بازی در گیم پلی کمک بسیاری کرده است.با وجود این موتور و بکار گیری ان در در این عنوان شاهد محاسبات دقیق و سریع حرکت بدن کاراکتر های بازی هستیم.راکستار از قبل هم اعلام کرده بود که هر کدام از دشمنان شما با حرکات خاصی به پذیرایتان می ایند.این امر به درستی در این عنوان قابل مشاهده است.دشمنانی که شما باید در هنگام بازی از میان بردارید هر کدام متفاوت هستند.در بازی (طبق گفته راکستار)برای هر شخصیتی که مشاهده میکنید بیش از هزاران MOTION CAPTUR ظبط و اجرا شده است.به همین دلیل است که هنگامی که شما این عنوان را تجربه میکنید فیزیک و حرکات بدن مکس شما را شگفت زده خواهد کرد.در کل گیم پلی بازی بدون مشکل است و به درستی طراحی شده است.

داستان

در نسخه اول بازی که در سال 2001 منتشر شده و همچنین نسخه 2 شاهد داستانی بسیار زیبا والبته در گیر کننده از سم لیک نویسنده بازی بودیم.داستانی که با تاریکی و سرمای نیویورک و حالت ناامیدی شخصیت بسیار هماهنگی داشت.اما همه ی طرفداران این عنوان فکر میکردند که با عوض شدن لوکیشن بازی و موجود نبودن یک تم تاریک مثل شهر نیویورک دیگر شاهد یک داشتان غم انگیز نخواهیم بود.اما این طرز فکری کاملا اشتباه است.درست است,لوکیشن بازی تغییر کرده و دیگر تم تاریک قبل را ندارد اما در بازی شاهد این خواهیم بود که داستان اشارات زیادی به ماجرای غم انگیز و مخوف مکس دارد.در نسخه های قبل,قبل از هر مرحله شاهد نوال هایی بودیم که همانند یک کمیک داستان مکس را دنبال,و ماجرایی که قرار بود در ان مرحله برایش اتفاق بیافتد را روایت میکرد.اما در این نسخه راکستار دست به کار جالبی زده است و این نوال هارا به صحنه های اکشن-در داخل بازی تبدیل کرده کرده است که خود به نوعی کار جالبی به شمار می اید وجذابیت داستان و البته گیم پلی را دو چندان میکند.اما داستانی که دن هوسر نویسنده سری سوم بر عهده داشته است سعی کرده تا ماجرایی که برای مکس در سائوپائولو اتفاق افتاده را,با داستان غم انگیز دو نسخه قبل ارتباط داده و انها را به هم گره بزند.در بازی شاهد فلش بک خواهیم بود که نشان میدهد مکس پین چگونه به سائوپائولو رفت و این داستان را رقم زد.هم چنین این فلش بک اشاراتی هم به سرگذشت مکس پس از نسخه دوم را دارد.

گرافیک

یکی دیگر از نقاط قوت بازی مکس پین 3 گرافیک ان است.در ابتدا که اعلام شد استدیو های راکستار وظیفه ساخت بازی را دارند همه متعجب شدند.زیرا همه ما میدانیم که شرکت راکستار و استدیوهایش توانایی خاصی در تولید و عرضه بازی های Open World  دارند و بازی های انها در این ژانر بسیار موفق و عالی هستند و با اینکه بازی های Open World  هستند از گرافیک بالایی هم برخوردارند.اما همه فکر میکردند که این عنوان موفق نخواهد بود و شکست خواهد خورد.اما بر عکس همه ی صحبت های طرفداران راکستار نشان داد که با 8 سال کار بر روی بازی توانسته بازی در خور نام مکس پین را تولید کند.گرافیکی که در این عنوان مشاهده میکنیم در سطح بسیار بالایی قرار دارد.تکسچر های عالی در بازی شما را خیره ی خود خواهند کرد.رنگ بندی محیط با فضای شاد و رنگارنگ سائوپائولو هماهنگی خواصی دارد و همه ی رنگ ها قوی و درست طراحی شده اند.موتور این بازی R.A.G.E نام دارد که مخفف Rockstar Advanced Game Engine است که توسط خود راکستار طراحی شده و از موتور قبلی شرکت Criterion Games  با نام Render Ware که توسط راکستار استفاده میشد قاعدتا بهتر است.

روش های نشانه روی و شلیک :

در مورد نشانه روی در بازی باید گفت ، سازندگان max payne 3 برای ممکن ساختن یک نشانه روی دقیق و ایجاد واکنش در نیروی دشمن سیستم را کاملا دچار تحول و پیشرفت کرده اند . بازی دقت یک شلیک کننده ی سوم شخص را با آزادی عمل یک پلیر اول شخص ترکیب کرده و این دو را به یکدیگر مرتبط ساخته تا شما حس بسیار واقعی از بازی داشته باشید . بطوریکه می توانید در جهتی حرکت کنید و رو به سمت دیگری شلیک نمایید بنابراین هسته ی اصلی بازی بر اساس ظرافت شما در کنترل شخصیت مکس و شلیک هایتان می باشد. حرکت های شما طوری طراحی شده که واقعی بودن حرکت ها هیچگاه فدای تنوع حرکات شما برای حفظ جانتان در برابر دشمن نمی شود .

قدرت ساخت انیمیشن ها باعث شده انها بصورت تلفیقی و یکپارچه عمل کنند و همزمان، بازی بتواند هزاران انیمیشن را پردازش کرده و نمایش دهد ، بنابراین مکس میتواند خم شود ، بچرخد و از دید دشمن خود را مخفی کند و اطمینان حاصل کند که دید دشمن مختل شده و بعد به او شلیک کند . این مسئله بسیار واقعی اتفاق می افتد .همچنین این بازی به شما توانایی این را می دهد که در 360 درجه ی اطراف خود بتوانید مانور دهید و شلیک کنید … حتی مکس  میتواند بصورت خوابیده شلیک کند!

 

موسیقی/صدا گذاری

حتما با من موافق هستید که یک گیم عالی و هیجانی مثل یک عنوان شوتر سوم شخص نیاز به یک اهنگ زیبا و درگیر کننده دارد تا هیجان گیم را برای ما دوچندان کند.این امر در این بازی توسط استدوی های راکستار به خوبی در بازی گنجانده شده.صحنه های اکشن که به شما هیجان خاصی میدهند و ادرنالین شما را بالا میبرند به همراه موسیقی سریع و زیبا,حسی غیر قابل باور را به شما میدهند که در کمتر بازی ان را تجربه کرده اید.SOUND TRACK سری سوم را باز هم گروه HEALT بر عهده دارد. John Famiglietti یکی از اعضای این گروه در باره این کار گفته بود:راکستار ازادی عمل بسیاری به داد و باعض شد تا ما ان حس غمناک و تاریک را به بازی منتقل کنیم.اما حال میرسیم به بخش صدا گذاری.صدا هایی که برای هر بخش از حرکات شما و یا دشمنانتان در نظر گرفته شده است بسیار طبیعی است.از صدای قدم زدن شما بر روی چمن های یک ورزشگاه گرفته تا صدای گلوله ای که به مغز دشمنتان اثابت میکند.همه و همه حس طبیعی و واقعی بودن گیم را به شما منتقل میکنند.اما بحث دیگر در مورد صدا پیشه اصلی بازی یعنی جیمز مک کفری است.از اغاز در سال 2009 که اولین اطلاعات از بازی منتشر شد اعلام شده بود که دیگر جیمز مک کفری به عنوان صدا پیشه ی بازی در تیم سازنده حضور نخواهد داشت.و این یکی از اعتراض های هواداران به راکستار بود که در انتها منجر به بازگشت جیمز به تیم سازنده و صدا پیشگی مکس پین شد.اما توضیحاتی در مورد جیمز مک کفری که شخصیت مکس پین به نوعی با او گره خورده است.

او متولد نیویورک است.او بیشتر در نقش های کوتاه فعالیت داشت اما بعد ها در پروژه های بزرگی مانند مکس پین 2 و 1 حضور داشته است.او هم چنین در سریال های تلویزیونی زیادی حضور داشته است.

 

نتیجه گیری

مکس پینی که توسط راکستار عرضه شد عنوانی بود که یه قولی نام نیکان خود را یعنی مکس پین 1-2 رابالا نگاه داشت و پیشرفت های چشم گیر و زیادی کرده بود.داستانی که به خوبی روایت شده بود-گیم پلی که اکشن و زیبا طراحی شده بود-گرافیکی که همانند عناوین انحصاری به چشم می امد و…از دلایل موفقیت این عنوان هستند.در کل بنظر میرسد که پس از هشت سال صبر کردن برای این عنوان این صبر ها به نتیجه رسید و هواداران مکس پین را راضی کرد و علاوه بر ان هواداران زیادی هم جذب این بازی شدند.در کل تجربه این بازی میتواند برای شما بسیار جالب و جذاب باشد. در آخر هم هنوز مشخص نیست که آیا مکس پین قسمت چهارمی هم خواهد داشت یا خیر ولی پایان بازی طوری بسته شده است که جای بسیاری برای قسمت های بعدی مکس پین گذاشته است هر چند امیدوارم که عرضه نسخه بعدی بازی یک 8 سال دیگر طول نکشد.مکس پین 3 مطمئنا عنوانی است که همانند مکس پین 1 و 2 سال های سال در ذهن بسیاری باقی بماند وحتی اگر عرضه قسمت بعدی آن 8 سال دیگر هم طول بکشد کسی ان را فراموش نخواهد کرد و خیلی ها برای عرضه آن لحظه شماری خواهند کرد.

تریلیر ویدئویی بازی :


همچنین در ویدئویی زیر می‌توانید گوشه‌ای از افکت‌ها و صحنه‌هایی که در این بازی با آن روبه‌رو خواهید شد را مشاهده کنید :

حداقل سیستم مورد نیاز:

OS: Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
CPU: Intel Dual Core 3GHz or AMD equivalent
RAM: 3GB System RAM
Graphic Cars: NVIDIA GeForce 450 512MB RAM or AMD Radeon HD 4870 512MB RAM

خرید اینترنتی بازی مکس پین :

اگر شما هم مایلید تا جزء اولین نفراتی باشید که بازی زیبا و مهیج Max Payne 3 را تجربه می‌کند میتوانید این بازی را از طریق فروشگاه خریدنیها در بسته بندی نفیس و قاب نشکن  به صورت اینترنتی سفارش داده و بازی را در هر جای ایران که باشید از طریق پست دریافت کنید .

با کلیک بر روی دکمه زیر میتوانید بازی را به صورت خرید پستی (پرداخت در محل) و خرید نقدی (پرداخت آنلاین – با تخفیف ویژه) سفارش دهید .

منابع توضیحات بازی :

gamerz.ir  /  beroozresani.com  /  pardisgame.net

 

برچسب ها :