دوستان زیادی هستند که گوشی های لمسی خریده اند و از نبودن دکمه مداد در قسمت های مختلف مثلا برای انتخاب چندین فایل در گالری یا همان Mark کردن رنج می برند . این کلید را می توانید به وضوح در گوشی های n73 و 3250 و چند مدل دیگر ببینید . در گوشی های جدیدتر این کلید ار روی صفحه کلید گوشی  برداشته شد که قاعدتا دوستان با مشکل مواجه خواهند شد . البته این کلید سخت افزاری حذف شد اما کارایی آن حذف نشد و کارایی این کلید در گوشی های جدیدتر مانند 5700 و n79 و n82 از ترکیب کلید # و چند کلید دیگر همچنان قابل استفاده بود اما در گوشی های تاچ اسکرین مانند 5800 به دلیل نبودن کلید سخت افزاری # این قابلیت در حالت عادی برداشته شد . دوستانی هم وجود داشتند که در قسمت نظرات درخواست نرم افزاری برای حل این مشکل داشتند   . ما هم به قول خودمان عمل کردیم و امروز قصد داریم بهترین نرم افزار برای این کار را معرفی کنیم .

چند نرم افزار و یک نرم افزار روسی برای این کار موجود است که متاسفانه همگی به نوعی مشکل دارند . البته نرم افزاری هم که قصد معرفی آن را داریم خالی از اشکال نیست  که اشکالات آن را در ادامه ذکر خواهیم کرد اما از تمام نرم افزارهای موجود عملکرد بهتر و دقیق تری دارد . نام این نرم افزار کاربردی The Pencil v1.7  می باشد که  محصولی از شرکت Jbak می باشد که به احتمال زیاد اکثر  دوستان با نرم افزارهای دیگر این شرکت مانند jbaktask تسک منیجر قوی این شرکت آشنا هستد . گفتیم که  The Pencil هم دارای اشکالاتی است و اما اشکالات آن :

سازگار نبودن این نرم افزار با بعضی از فریمورهای ( نسخه سیمبیان و ورژن موجود بر روی گوشی ) چند مدل گوشی که به دنبال آن مشکلاتی نظیر از کار افتادن نرم افزار در بعضی مواقع را در پی خواهد داشت

نرم افزار در بعضی ار مدل گوشی ها و فریمورها نصب می شود اما عملا هیچ کاری انجام نمی دهد .

ساده بگوییم این نرم افزار را بر روی 3 گوشی S60v5 مورد تست قرار دادیم . 2 گوشی 5800 و یک گوشی سامسونگ i8910 . در یکی از گوشی های 5800 این نرم افزار نصب و به خوبی هم کار کرد . در گوشی 5800  دوم نرم افزار نصب شد و اجرا هم می شد اما عملا هیچ کاری انجام نمی داد . در گوشی سوم یعنی سامسونگ هم نرم افزار به کلی نصب نشد ! می بینید که حتی در دو گوشی 5800 مشابه اما با فریمورهای مختلف این نرم افزار نوعی بازی در می آورد . پس امتحان اینکه این نرم افزار با گوشی شما سازگار است یا خیر به عهده خودتان !

و اما چرا تمام نرم افزارهایی که برای اینکار ساخته شده اند به نوعی مشکل دارند ؟؟؟ باید بدانید نوشتن این نرم افزار به ظاهر ساده کار بسیار مشکلی است و کوکرها و کرکها همچنان در تلاش برای نوشتن یک نسخه کاملا سالم از این گونه نرم افزارها هستند که در مقایسه ای که انجام دادیم The Pencil از همه کاملتر و به زبان انگلیسی بود .

ناگفته نماند این نرم افزار برای نصب احتیاج به ساین یا هک گوشی دارد که اگر همچنان با این دو مورد و مفاهیم آن مشکل دارید می توانید به اینجا و اینجا مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید . همچنین این برنامه قابلیت نصب بر روی تمامی گوشی های S60v3 و s60v5 را داراست که در تعداد زیادی از گوشی ها به این نرم افزار نیازی نیست و این برنامه بیشتر مورد استفاده دوستانی است که گوشی های لمسی و از سری s60v5 دارند

آموزش استفاده از نرم افزار : پس ار نصب نرم افزار و با اولین ورود به آن نرم افزار از شما درخواست می کند کلیدی را برای استفاده و جایگزین کلید مداد و Mark کردن  انتخاب کنید . شما می توانید هر کلیدی را برای این کار اختصاص دهید اما طبق تست های ما بهترین کلید برای اختصاص به اینکار مخصوصا برای گوشی های 5800 و چند گوشی دیگر کلید سبز یا همان کلید تماس است و به دلایل مختلف به شما هم پیشنهاد می کنیم از این کلید استفاده کنید . حالا مثلا به گالری گوشی خود بروید و و کلید سبز یا همان کلید تماس را نگه دارید و در همان حالت نگه داشته فایل های دلخواه  خود را با لمس و به کمک انگشت خود انتخاب کنید .

این نرم افزار را می توانید با حجم فقط  18 کیلوبایت از ادامه مطلب دانلود نمایید .


دانلود نرم افزارThe Pencil v1.7 برای گوشی های s60v3 و s60v5 با حجم 18 کیلوبایت

پسورد فایل فشرده : www.mobileha.com

برچسب ها :