دوستان می توانند آموزش کامل ساین و هک گوشی به همراه دریافت فایل های cer و key گوشی را از قسمت جدیدی که در بالای سایت موبایل با نام درخواست فایل cer و key  برای هک گوشی راه اندازی شده است دنبال کنند .

خوب خوشحالیم که شمار زیادی از دوستان فایل های مورد نیاز برای ساین و هک گوشی را دریافت نمودند . چون بدست آوردن این فایل ها اولین و سخت ترین مرحله برای شروع کار ساین نرم افزار ها و هک گوشی است . مطمئنیم اکثر دوستان همین  حالا وقتی این واژه های نا آشنا و نامفهوم را می خوانند از اینکه معنی این واژه ها را متوجه نمی شوند دچار سردرگمی و عصبانیت می شوند و به هر سایتی هم که مراجعه می کنند دائم این دو واژه جلوی چشمانشان سبز می شود آن وقت است که احتمالا از عصبانیت منفجر خواهند شد ! اما تا وقتی موبایل ها دات کام هست چرا سایت دیگر؟؟ برای شما طوری معنی این دو واژه را شرح می دهیم که خودتان هم به افرادی دیگر آموزش دهید ! اما واقعا ساین یعنی چه ؟؟ هک یعنی چه ؟؟؟ سوال از شماست و جواب هم از ما .

ساین : معنی روان آن می شود ثبت و ثبت کردن . قطعا شما هم تا به حال نرم افزارهای زیادی را در سایت موبایل ها دات کام و یا سایت های دیگر مشاهده کرده اید که تذکر داده شده است که برای نصب احتیاج به ساین دارد . خوب حالا ما قصد داریم شما را با مفهوم ساین کاملا آشنا کنیم . ساین یعنی امنیت سیمبیان  برای کاربران و گوشی های تولیدی ای که این سیستم عامل محبوب بر روی آن برنامه ریزی می شود  . بگذارید با یک مثال توضیح دهیم . وقتی شما در اینترنت فایلی برای دانلود می بینید که توسط سایت یا فرد غیر معتبری ارائه شده است اما به دانلود آن احتیاج دارید اولین ترس و دلهره ای که به دلتان می افتد این است که ممکن است سازنده و نویسنده این فایل نوعی ویروس را به این فایل چسبانده باشد که قصد ویروسی کردن و جاسوسی در کامپیوتر ما را دارد . در این لحظه واقعا دو دل می شوید که آیا این ریسک را  بپذیرید و این فایل را دانلود نمایید یا از خیر آن بگذرید . بله در این جور مواقع نرم افزاری وجود دارد به نام آنتی ویروس اما هیچ شرکت سازنده آنتی ویروسی به طور صریح و واضح بیان نکرده است که با نصب آنتی ویروسشان امنیت کامل کامپیوتر شما به طور%100 تضمین می شود . اگر شرکتی این گونه دیدید که این ادعا را کرده باشد به ما هم معرفی کنید ! ممکن است تعداد زیادی از  هکرها و برنامه نویسانی وجود داشته باشند که  فایل های مخرب و جاسوسی خودشان  که قصد دارند  با این فایل ها کامپیوتر شما را آلوده کنند و آن را  مورد حمله قرار دهند  را طوری نوشته باشند که توسط هیچ نوع آنتی ویروسی حتی با آخرین آپدیت شناسایی نشود . پس در نهایت تصمیم می گیرید که ریسک پذیر نباشید و آن فایل را دانلود ننمایید . خوب حالا حتما می پرسید این موضوع چه ربطی دارد به ساین و مبحث سایت ما !

شرکت سیمبیان هم به فکر کاربرانش بود و امنیتی فوق العاده برای آن ها پدید آورد . امنیتی که دست هکر ها را  به طور کامل بست . وقتی شما در اینترنت نرم افزاری قابل نصب بر روی گوشی می بینید واقعا از کجا می خواهید مطمئن باشید این نرم افزار پس از نصب بر روی گوشی به گوشی شما صدمه نزند و در گوشی شما جاسوسی نکند ؟ به همین دلیل هم شرکت سیمبیان هم سیستم عامل خودش را در کمال امنیت طراحی کرد . اما چگونه ؟؟ سیمبیان طوری طراحی شد که در هنگام نصب فایل ها ( اعم از نرم افزارها و بازی ها و … ) ابتدا آن ها را آنپک و به عبارت دیگر باز می کند و اگر کد و داده ای مخرب در این فایل ها ببیند اجازه نصب اینگونه فایل ها را نمی دهد .  ( دقیقا همانند سیستم تشخیص فایل های ویروسی توسط آنتی ویروس های کامپیوتری ) در این هنگام شما با ارور آشنای زیر  مواجه می شوید .

در واقع سیمبیان قصد ثواب کردن داشت و اگر می دانست مورد لعنت خیلی از افراد ( مخصوصا ایرانی ها ) قرار می گرفت هیچ وقت این مدل سیستم امنیتی را بر روی سیستم عامل خودش طراحی نمی کرد  . برای خواندن ادامه توضیحات به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

شرکت سازنده سیستم عامل سیمبیان به تمام برنامه سازان اعلام کرد در صورتی که قصد دارید نرم افزاری را تولید کنید ابتدا باید یک نسخه از آن را برای ما بفرستید تا ان را امتحان و تست کنیم و در صورت بی مشکل بودن کد اختصاصی خود را به فایل نصبی این نرم افزارها اضافه کنیم تا به راحتی بر روی گوشی های کاربران استفاده کننده از سیستم عامل ما نصب شود . خوب باز هم تا اینجا همه چی به نفع ما بوده است . پس چرا باید ساین کنیم ؟؟؟ دلیل فقط یک جمله است ! و آن هم  استفاده از نرم افزارهای کرک شده !  احتمالا همین حالا به عمق قضیه پی بردید و تا انتهای مطلب را متوجه شدید . بله ! نرم افزاری های تولیدی شرکت های مختلف اکثرا به صورت پولی و خریدنی هستد . حتی نرم افزارهای خیلی خیلی کوچکی که هم اکنون بر روی گوشی شماست و از آن  استفاده می کنید هم توسط شرکت سازنده آن به فروش گذاشته شده است .  پس ما ( مخصوصا ما  ایرانی ها ) هیچ وقت پولی بابت نرم افزاری به شرکت سازنده آن نخواهیم پرداخت و از نرم افزارهای کرک شده استفاده می کنیم . حالا هکر و کرکر محترم باید نرم افزار را برای ما کرک کند . و هکر و کرکر نرم افزار هم ابتدا باید  فایل نصبی نرم افزار را باز می کند و کدها و الگوریتم های خاص خودش را در برنامه تزریق  کند و آن ها را به فایل نصبی برنامه اضافه می کند و دوباره فایل را می بندند و به صورت کرک شده با نام خود یا گروه خود مانند گروه  BiNPDA  ( معروفترین گروه کرکر نرم افزاهای سیمبیان ) در اینترنت پخش می کنند . این کد ها دقیقا همان کدهایی هستند که توسط سیستم عامل سیمبیان به اشتباه کدهای مخرب و ویروسی شناخته می شوند ( دقیقا مانند کرک های بعضی از برنامه های کامپیوتری که توسط آنتی ویروس های کامپیوتری به اشتباه ویروس شناخته می شوند ) . حالا شما باید با استفاده از دو فایل cer و key این نرم افزار را برای خود ثبت و یا به اصطلاح ساین کنید تا بتوانید آن را نصب کنید . در واقع شما با این کار به گوشی خود می فهمانید که این فایل از نظر شرکت سیمبیان مشکلی نداشته و اجازه ی نصب بده !

پس حالا کاملا متوجه ارزش و بها و دلیل استفاده از  فایل هایی که در پست قبل با نام cer و key  به 70 تا 80 نفر از دوستان به رایگان دادیم شدید . بله این دو فایل واقعا با ارزش هستند . شما توسط نرم افزارهای ساینر یا ثبت کننده  باید الگوریتم های فایل های cer و key را به فایل نصبی کرک شده خود اضافه کنید و با اصطلاح آن را ساین و اگز بخواهیم به فارسی بگوییم ثبت کنید . الان دیگر کاملا با معنی ساین و ساین کردن آشنا شدید . این طور نیست ؟؟؟

و اما معنی هک چیست ؟؟؟؟

هک : با این اصطلاح در دنیای نرم افزارهای کامپیوتری %100 آشنایی دارید اما هک در سیمبیان یعنی چه ؟؟؟ کاربران زیادی وقتی نام هک را می شنوند  که قرار است گوشی خود را هک کنند فقط به خاطر نام ترسناک آن ، کارهک گوشی را به نوعی دیگر و به اشتباه و همانند معنی هک در کامپیوتر  برداشت می کنند و از هک گوشی خود و این کار مفید منصرف می شوند . هک در سیمبیان یعنی نهایت آزادی برای شما . یعنی اختیار گوشی شما کاملا به دست خود شما می افتد . اما چگونه ؟؟؟  خوب گفتیم و خواندید که شرکت سیمبیان نوعی امنیت را در سیستم عامل خود برای جلوگیری از نصب نرم افزارهای مخرب قرار داد . خوب خودتان هم خواندید قرار داد ! یعنی اینکه سیمبیان هم چند فایلی را در سیستم عامل خود تزریق کرده است که وظیفه این فایل ها این است که قبل از نصب نرم افزارها آن ها را باز کرده و در مورد وجود الگوریتم های مخرب بررسی می کند . این یعنی این فایل ها در قسمتی از سیستم عامل سیمبیان وجود دارد و جاسازی شده است این طور نیست ؟؟؟ خوب اگر ما بتوانیم این فایل ها را غیر فعال کنیم یعنی اینکه توانسته ایم گوشی خود را هک نماییم . یعنی پس از اینکه این فایل ها غیر فعال شوند دیگر هیچ فایلی وجود ندارند که فایل های نصبی را تست کنند و اجازه ی نصب نرم افزارهای مختلف و کرک شده را به ما ندهند . بله با این کار امنیت گوشی شما که توسط سیمبیان گذاشته شده است غیرفعال می شود . خوب حالا 2 راه دارید ! اگر خیلی به گوشی خود حساس هستید باید از هک گوشی خود منصرف شوید و نرم افزارهای کرک شده را هم استفاده نکنید و نرم افزارهای مورد نظر خود را از شرکت های سازنده با چند دلار ناقابل بخرید . کمترین قیمت نرم افزارهای موبایل هم به نظر ما  چیزی حدود 14 تا 15 دلار ناقابل حدودا برابر با 15000 تومان به پول ایران است ! اگر امنیت گوشی خود را دوست دارید و هک نمی کنید پس باید نرم افزارها را بخرید . حال یک سوال ؟ گوشی خود را چند خریده اید ؟؟ به عنوان مثال 300 هزار تومان . کافیست 10 تا 15 برنامه مورد علاقه خود را بخرید تا با پولی که برای خرید گوشی خود پرداخته اید برابری کند ! آیا واقعا این کار را می کنید یا مثل ما ترجیح می دهید از برنامه های کرک شده استفاده کنید و قدردان کار هکر ها و کرکر های محترم باشید ؟؟ این راه اول بود و راه دوم هم این هست : گوشی خود را هک کنید .

خوب با معنی ساین آشنا شدید و متوجه شدید که باید توسط دو فایل cer و key ساین کنید . حالا با معنی هک هم آشنا شدید اما حتما سوال شما این است که چه طور هک کنید ؟؟؟

قرار نیست شما هک کنید . این کار را نرم افزار های هک کننده که معروفترین آن ها نرم افزار Hellox است انجام می دهد . خوب اگر این نرم افزار کار هک گوشی را انجام می دهد دیگر چه نیازی به فایل cer و key می باشد ؟؟ خوب باید بگوییم مشکل باز هم سر امنیت سیمبیان است . سیستم عامل سیمبیان گوشی شما در هنگام نصب Hellox عزیز فایل آن را باز می کند و با کدها و الگریتم های مخرب روبرو می شود و اجازه نصب این نرم افزار محبوب را به شما نمی دهد . بله بازهم سیمبیان گیج بازی در آورد و الگوریتم های داخلی این نرم افزار را به اشتباه ویروس و فایل مخرب تشخیص داد !

( الیته تشخیص سیمبیان کاملا درست است چون این الگوریتم ها دقیقا مانند الگوریتم های فایل های ویروسی هستند ) اما خوب ما و شما می دانیم که این فایل ها ویروس نیستند !

دیگر حالا کامل با معنی ساین و هک آشنا شدید این طور نیست ؟؟؟  حالا دیگر از اینکه معنی این واژه های بیگانه را متوجه می شوید نوعی احساس غرور می کنید نه ؟؟ ما هم واقعا خوشحالیم که به شما کمک کردیم .

خوب حالا شما برای نصب نرم افزارهای مورد نظرتان 2 راه دارید

1- ساین

2- هک

سوال شما : تفاوت این دو روش در چست ؟؟؟ کدام روش بهتر است ؟؟؟ چرا دو روش وجود دارد ؟؟

جواب ما :

ساین یعنی شما تک تک نرم افزارهای مورد نظرتان که قصد نصب آن ها را دارید باید توسط دو فایل cer و key و نرم افزار ساینر ساین کنید . یعنی باید فایل های cer و key ( فایل های ثبت کننده نرم افزارهای ساین نشده ) را در تک تک نرم افزارهای مورد نظرتان توسط نرم افزار ساینر ( ثبت کننده ) تزریق کنید تا این فایل ها قابل نصب شدن بشوند و دیگر با پیغامی که در تصویر بالا مشاهده کردید روبرو نشوید .

معایب و مزیت های ساین کردن :

مزایا :

اگر قصد دارید از روش ساین نرم افزارها استفاده کنید باید تک تک برنامه های مورد نظرتان را قبل از نصب توسط نرم افزار ساینر و دو فایل cer و key ساین کنید که این که هر دفعه و برای هر نرم افزار مجبورید این کار را انجام دهید واقعا خسته کننده و عذاب آور است اما خوب با اینکار دیگر احتیاج به هک گوشی ندارید و امنیت گوشی شما که توسط سیمبیان هم بر روی این سیستم عامل گذاشته شده است سرجای خودش هست .

مزیت بعدی ساین کردن این است که این کار واقعا ساده است و مبتدی ترین افراد هم می توانند این کار را با داشتن فایل های cer و key انجام بدهند .

مزیت بعدی ساین این است که بعضی از گوشی های جدید و با فریمور جدید ( آپدیت های جدید سیستم عامل ) که توسط نرم افزار هک کننده به دلیل امنیت بالا و یا ساپورت نشدن توسط آن ها قابلیت هک شدن نیستند را می توان توسط ساین کردن برنامه های مورد نظرمان را روی آن ها نصب کنیم .

معایب :

تعداد زیادی از نرم افزارها هستند که به دلیل اینکه باید فایل های خود را در روت و ریشه سیستم عامل کپی کنند حتی با ساین کردن هم قابل نصب نیستند . چرا ؟؟ چون همان فایل هایی که هنگام نصب فایل های نرم افزار ها آن ها را برای داشتن الگوریتم های مخرب چک می کنند مانند یک محافظ جلوی کپی هرگونه فایل را به حریم  خود و اطراف خود گرفته اند . مخصوصا اگرکابر حرفه ای هستید و قصد دارید تم افکت و یا تغییرات خیره کننده دیگر در  گوشی خود بدهید که اصلا ساین کردن به درد شما نخواهد خورد .

همان طور که گفته شد شما باید برای ساین کردن نرم افزارهایتان برای هر نرم افزار باید تک تک آن را ساین کنید و سپس به گوشی خود بریزید و نصب کنید که این کار واقعا خسته کننده است . البته دو نوع ساینر داریم . یک ساینر که بر روی گوشی نصب می شود و می توانید از همان داخل گوشی به ساین نرم افزارهایتان بپردازید و آن ها را ساین کنید و یک ساینر هم داریم که بر روی کامپیوتر نصب می شود و توسط کامپیوتر ابتدا فایل های Sis برنامه هایی که به ساین احتیاج دارند را توسط دو فایل cer و key ساین می کنید و سپس فایل تولیدی جدید را به گوشی خود منتقل می کنید و نصب میکنید که البته ما مورد دوم یعنی استفاده  از نرم افزارکامپیوتری را ( به دلیل سازگاری خیلی بیشتر با برنامه ها )به شما  پیشنهاد می دهیم و قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم .

معایب و مزایای هک کردن :

مزایا :

فقط کافیست چند دقیقه وقت صرف کنید و گوشی خود را هک کنید و برای همیشه از شر ارور ساین و دیگر ارور ها ( تمامی ارورهای گوشی از قبیل تنظیم نبودن تاریخ و .. ) راحت شوید . با هک کردن دیگر هیچ اروری به هنگام نصب کردن نرم افزارهایتان  نخواهید دید

با هک کردن اختیار گوشی شما به طور کامل به دست شما می افتد . با هک کردن قادرید جزئی ترین چیزها را هم در گوشی خود عوض کنید و شاهد تغییرات اساسی در گوشی خود باشید .

وقتی گوشی خود را هک کردید دیگر امکان ندارد حتی یک برنامه بر روی گوشی شما نصب نشود ! دیگر خیالتان راحت هست که وقتی ما نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم این نرم افزار %100 بر روی گوشی شما نصب خواهد شد .

معایب :

به نظر ما هک کردن هیچ معایبی ندارد . درست است که با هک کردن امنیت گوشی شما از بین می رود اما شما هم نباید بیش از حد به گوشی خود وسواس نشان دهید . وسواس بیش از حد شما را حساس خواهد کرد . و باز هم می گوییم هک کردن در سیمبیان به معنای خطرناک هک کردن در کامپیوتر نیست . در اینجا خبری از فایل هک و ویروس و تروجان و فایل های exe آلوده نیست ! هک کردن در سیمبیان یعنی باز کردن روت و ریشه گوشی . حتی این واژه هک در دیگر سیستم عامل ها هم وجود دارد .

مثلا اگر شنیده باشید  درسیستم عامل نوپا و محبوب  آندروید می گویند گوشی روت شده . روت در اینجا یعنی ریشه یعنی ریشه و مسیر دسترسی به فایل های کارخانه ای باز شده است .

در سیستم عامل مکنتاش در گوشی آیفون می گویند گوشی آنلاک شده و جلبریک شده

در ویندوز موبایل هم که شما قادر به دسترسی به تمام پوشه های سیستمی و تغییرات در آن ها هستید .

پیشنهاد سایت موبایل ها دات کام این است که گوشی خود را هک کنید . هک کردن از نظر ما تماما مزیت است و هیچ عیب خاصی ندارد و گوشی شما هم هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد . گوشی خود بنده فقط و فقط در فصله زمانی مغازه ای که آن گوشی خریده شد تا منزل هک نبود ! و بنده به محض رسیدن به منزل و دسترسی به کامپیوتر و اینترنت گوشی خود را هک نمودم .

الان دیگر واقعا هم با معنی هک آشنا شدید و هم با معنی ساین و هم با معایب و مزایای هر کدام این طور نیست ؟؟؟ پس با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید . اینکه هردفعه ساین کنید و یا یک بار هک کنید و برای همیشه راحت شوید که ما هم هک کردن را به شما پیشنهاد می دهیم مگر در موارد خاص مانند هک پذدیر نبودن بعضی از گوشی ها

برچسب ها :